Nem akarom elvitatni Wes Andersontól, ami az övé. Életműve a 2010-es évekig bezárólag számos nagyszerű alkotást tartalmaz. Filmes látásmódja – mely elsősorban a hatvanas évek európai modernizmusából merítkezik – egészen egyedi, csak rá jellemző stílusjegyeket is tartalmaz. Ám az elmúlt tíz évben aligha tudta meghaladni önmagát. Sőt, munkássága egyre jobban azt az érzést kelti, mintha nem egy játékfilmet, hanem egy kifestőkönyvet, makettszettet vagy egy színdarabot szeretne készíteni. A Francia Kiadás a rendező által különösen kedvelt '60-as évek kulturális forradalmi lázában izzó Franciaországába kalauzolja a nézőt. Egy olyan korba, melynek szellemi hagyatéka Anderson munkásságára is nagy hatást gyakorolt, s melynek esztétikai felfogását mindennél többre becsüli. A központi helyszín egy fiktív francia kisváros, Ennui-sur-Blasé, ahol egy nagy múltú amerikai magazin helyi kirendeltségének, a Francia Kiadásnak a végóráiba nyerhetünk bepillantást. A főszerkesztő, Arthur Howitzer Jr. (Bill Murray) halálát követően a lap munkatársai egy utolsó, grandiózus kiadással idézik meg az újság fennállásának legemlékezetesebb cikkeit.
A fent említett epizódokat tehát nem a magvas mondanivaló, nem a narratív koncepció, inkább a helyszínként szolgáló fiktív kisváros, Ennui-sur-Blasé köti össze. Wes Andersonnál persze megszokhattuk, hogy a történet helyett a látvány, illetve az aprólékos közegábrázolás dominál, s ez itt hatványozottan igaz. A történet központi szereplői nem a színészek, sokkal inkább az őket körülvevő város, melyet Anderson láthatóan a legnagyobb odafigyeléssel alkotott meg. A képekből árad az a fajta nosztalgikus-melankolikus hangvétel, mely A Grand Budapest Hotel ikonikus helyszíneit is emlékezetessé tette. Az esztétikusan kialakított, de mesterségesnek, "babaház-szerűnek" ható díszletek, a stilizált színvilág, a tűpontosan szimmetrikus kompozíciók és a szenvtelen színészi játék ezúttal is megjelennek. Legyen szó akár a Tenenbaum, a háziátok ról, az Édes vízi élet ről, vagy az Utazás Darjeelingbe című alkotásokról, ezek az elemek általában a karakterek problémáiról, lelki folyamatairól is árulkodnak.