Az animációs film elsősorban két, lélekkel felruházott robot egymásra találásának a története, de a film első felének némafilmes, chaplini jeleneteit váltó képsorokban már a fogyasztói társadalom és az agyatlan környezetszennyezés kritikáját tisztelhetjük. A posztapokaliptikus love story a film második felére fantasztikus űrkalandba csap át, amelynek során a mesterséges intelligencia jó és rossz oldala egymással kerül konfliktusba, a tét pedig nem más, mint az űrodüsszeiára kárhoztatott, elkallódott emberiség hazatérése. Csillagok között (2014) Christopher Nolan a Mementóval és az Eredettel már felfedte vonzalmát a tér és idő rejtélyes tartományainak tanulmányozása iránt. Bár a hatalmas várakozás után bemutatott sci-fi a szokásos akkurátussággal vonultatja fel a 21. századi elméleti fizika elképzeléseit a világűrről meg a tér és idő viszonyáról (olyan tudományos fogalmakat körbejárva, mint a fekete lyuk, az akkréciós korong, a húrelmélet, a féreglyuk, a Ciolkovszkij-egyenlet és az időutazás), sokan csak egy csilivili képfolyammá konvertált, a végóráit élő emberiség megmentésének történetével és egy családi drámával összepattintott kvantumfizikai közhelygyűjteményt véltek látni a moziban.
Futás előtti bemelegítés Született feleségek 3x10